Teories de l’aprenentatge

Posted: 6 Octubre 2016 in Educació
Tags: , ,

IDEES DE CADA TEORIA

1.- L’escola nova:

– resposta a un model d’escola tradicional o clàssica.

– inadequació a la realitat, divorci entre l’escola i la vida.

– educa la personalitat individualista, competitiva.

– trenca amb l’autoritarisme i les exigències de submissió i ensinistrament de l’escola clàssica.

– sorgeix a Europa a finals del s. XIX.

– es fomenten els mètodes o formes de fer sobre els continguts.

– es prioritza l’activitat pràctica enfront de la reflexió teòrica.

2.- L’escola marxista:

– apareix al final del segle XIX i l’inici del XX.

– les escoles no són institucions aïllades, sense conexió amb l’entorn polític, cultural i econòmic.

– difusió, construcció i control dels continguts.

– la crítica en l’educació com a motor de canvi social.

– no hi ha cap tipus de persona i societat millor que una altra.

3.- Teories reproduccionistes:

– sorgeix a principis del segle XX.

– influïdes pel marxisme.

– connectades íntimament amb el context polític, cultural i econòmic social.

– l’escola és l’aparell ideològic de l’estat.

– audiència obligatòria i gratuïta, composta per la totalitat dels xiquets.

– sistema d’ensenyança francés.

4.- Teories de la resistència:

– també anomenades de l’oposició.

– superar les posicions pessimistes de les teories de la reproducció.

– analitzen la producció escolar.

– relacions entre l’escolarització i l’estat.

– posen més atenció en el paper del conflicte i la contradicció.

– pedagogia crítica al si d’una pràctica educativa alliberadora.

– l’escola és lloc on les coses es produeixen.

5.- Teories antiautoritàries:

– desenvolupament d’una escola no autoritària.

– supressió de la institució escolar per la seua ineficàcia per a aconseguir formar adequadament a l’ésser humà.

– es substitueix l’escola per xarxes educatives.

– l’individu accediria lliurement a l’educació.

– rebuig a la figura autoritària del mestre.

– l’abolició del monopoli del coneixement.

– l’organització democràtica i assembleària de l’escola.

– possibilitat d’analitzar els problemes individuals i conflictes socials.

– la llibertat com a principi, medi i fi.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s