Professors de l’Escola d’Idiomes veuen inviable formar als docents en anglès

Posted: 29 Octubre 2013 in Educació
Etiquetes: , ,

Consideren que el programa de plurilingüisme del Consell no està organitzat, planificat ni compleix terminis realistes
EOI Elx
Retrauen a la Conselleria que encara no els haja donat instruccions ni tan sols sobre la programació que han d’impartir

Els 21 professors del departament d’Inglés de l’Escola Oficial d’Idiomes (EOI) d’Elx ho veuen clar: El programa de plurilingüisme que la Generalitat pretén introduir en l’ensenyament públic no és viable tal com està plantejat, perquè ells –que són els qui han de formar als docents perquè siguen capaços al seu torn d’impartir les seues assignatures en anglès– encara no han sigut informats ni de la programació ni del mètode d’avaluació. El curs havia d’haver començat fa un mes, i encara que es va posposar i falten dues setmanes per a l’inici de les classes, les instruccions segueixen sense arribar, a pesar que el decret que regula aquest programa és d’agost de 2012.

Els professors de la EOI estan en essència d’acord amb el plantejament del sistema educatiu plurilingüe del que «presumeix» l’administració autonòmica: «La tasca en si mateixa és molt lloable; aconseguir suplir l’escassa o nul·la formació en llengües estrangeres del professorat dels nostres centres educatius i sobretot aconseguir traure a futures generacions dels llocs finals dels rànquings europeus quant a competència lingüística». No obstant açò, lamenten, aqueixos «bons propòsits» haurien d’anar acompanyats de «una proposta seriosa, una organització i planificació que compliren uns objectius clars i uns terminis realistes». Alguna cosa que no es dóna.

Molt al contrari, desconeixen el nivell d’anglès que va a tenir cadascun dels professors als quals han d’ensenyar, «la qual cosa complica enormement la nostra tasca docent, doncs els objectius i continguts didàctics són específics de cada nivell però és impossible monitorizar la competència de 30 persones si cadascun té un nivell diferent, com a resultat d’una prova de nivell externa de qüestionable fiabilitat». Per a majors complicacions, no disposaran ni tan sols del temps que estimen suficient per a aconseguir que els continguts siguen apresos, doncs la formació solament durarà 90 hores, 150 menys de les quals cursa qualsevol alumne de la EOI per a arribar a cadascun dels nivells del Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengua, denominats «A2», «B1» i «B2».

Classes plenes d’errors
En aquest sentit, «com a professors especialistes en l’ensenyament, aprenentatge i avaluació de llengües estrangeres, podem afirmar amb total seguretat que un nivell “B2” no és suficient per a servir de model lingüístic en l’àmbit acadèmic, ni es pot aconseguir en el temps que la Conselleria pretén». Per açò, plantegen què credibilitat i efecte tindrà sobre els estudiants un docent que utilitze l’anglès amb nombrosos errors: «Quina opinió ens mereixeria un professor que ens ensenyara Filosofia o Història en castellà i en les explicacions del qual trobàrem un o dos errors gramaticals cada 30 paraules, diverses combinacions lèxiques incorrectes i tres o quatre errors de pronunciació?». Açò serà el que es done en les aules, auguren, per la qual cosa «encara que el contingut siga perfectament intel·ligible, 55 minuts de case així contindrien suficients agressions a la llengua com per a espantar al més illetrat i per descomptat entorpir la transmissió de coneixements».

Per tot açò, consideren que el projecte del plurilingüisme no és més que «una plataforma per a donar veu a una altra campanya política de promeses no complides, encara que en aquest cas seran promeses impossibles de complir».

Els professors de les escoles oficials d’idiomes, assenyalen, s’enfronten a un camí ple d’obstacles en aquesta tasca i també en la seua labor diària. La massificació de les aules i l’augment de càrrega lectiva que suporten, sostenen, «van en detriment de la qualitat del nostre ensenyament» i impedeixen que hi haja temps material per a avaluar individualment les competències lingüístiques dels seus alumnes. Ara se’ls sumisca la tasca de formar als docents dels centres educatius, una labor que podria haver-se centralitzat des dels CEFIRE (centres de formació de professorat), que cada vegada més estan «en perill d’extinció».

Publicat a http://www.diarioinformacion.com/elche/2013/10/28/profesores-escuela-idiomas-ven-inviable/1430736.html

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s