Editors a la recerca de lectors

Posted: 9 Març 2013 in General
Etiquetes: , , ,

Interessant article de Chris McVeigh sobre el món editorial.

fot_2421_gr
Chris McVeigh, un analista especialitzat a assessorar a les empreses tecnològiques i als mitjans de comunicació sobre les oportunitats existents en el sector editorial, afirma que “és la primera vegada des de fa més de dos-cents anys que els editors tenen l’oportunitat de tractar directament amb els seus clients” en un article publicat en Futurebook, en el qual explica els passos que ha de donar aquest sector si vol augmentar o assentar la relació amb els seus clients.

Fins a fa relativament poc temps, els editors no mantenien cap relació amb els seus lectors. Però amb l’augment de les vendes online de llibres electrònics i la distribució digital, tot ha canviat. Per tant, la pregunta que sorgeix inevitablement –assegura McVeigh– és saber què haurien de fer els editors en aquests moments per a restablir la seua relació amb els lectors i assegurar-se un futur en aquest nou panorama empresarial.

McVeigh té clar que és pràcticament impossible que qualsevol editor tradicional creu una plataforma comercial que rivalice amb gegants com Amazon o iTunes. Però encara així assegura que no és un moment per a rendir-se. Està convençut que encara existeixen moltes oportunitats perquè els editors troben la forma de relacionar-se amb els seus clients i que els seus negocis evolucionen. Entre les estratègies destaca: crear alguna cosa que atraga als clients, i anar a aquells espais en els quals ja es troben.

Açò no vol dir, explica McVeigh, que els editors hagen de crear els seus propis espais i siguen els amos dels mitjans de distribució, sinó que han de centrar-se en la utilització dels big data i en l’especialització en mercats verticals, és a dir, els que es defineixen pel tipus de client. Segmentar els clients en categories més xicotetes i més manejables, augmenta la focalització i efectivitat de qualsevol campanya de màrqueting.

Alguns editors amb visió de futur ja han començat a segmentar les seues llistes en mercats verticals clarament definits, per la qual cosa el següent pas, continua aquest analista, és dirigir-se als consumidors. Per a açò –explica–, és necessari comptar amb certes estratègies i aprofitar-se de tècniques de màrqueting com el SEU o la gestió de mitjans socials.

Aquells editors que dominen aquestes habilitats, assegura McVeigh seran capaces d’estar allí on es troba el públic objectiu, podran posicionar les seues pàgines web, comunitats i campanyes de social mitjana en els llocs correctes, la qual cosa suposa, afig, tenir guanyada la meitat de la batalla. En definitiva –conclou–, és necessari que sàpien com es mou la gent per la xarxa i aprofitar aquest coneixement per a començar a construir una relació directa amb els seus lectors.

Publicat originalment sota el títol “De l’editor al lector: el nou paradigma en la cadena de subministrament del llibre” en http://www.lecturalab.org

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s